praktik och slutkörd..

jaha, då var det länge sen man satt här och skrev..
kan ju berätta att jag justnu är klar med skoolan !! :D wiiie !
bara 5 veckors praktik kvar men inget plugg ;D

är hos travtränaren mats bucht nu i veckan sen blir det surf ;)
till min stora förvåning (och glädje) så kommer nettan in genom  dörren och
berättar att hon också ska vara hos mats i veckan ;) wie !


image26
                  mats häst !

har: mockat, spånat, sopat, duschat, tagin in, tagit ut, selat av, selat på, kastat hö
, gett mat, gått till tullbandet, gått från rullbandet osv typ 1000 gpnger per dag så jag är alldeles slut i kroppen
!men idag fick vi köra en kuse var :)  det var roligt !=)  haha sen måste jag bara få skratta högt och länge
när jag berättar det här:

jag och nettan skulle ta in en av hingstarna från hagen men den bara bettag i grimman och stegrar och dummarsej, så vi ropar på mats som säkert tänkte att vi bara var två små tjejer som inte kan nått och att det skulle vara som att plocka småpotatis för han.. men så var det inte !! nejnej ! mats sprangrunt i hagen för att inte hästen skulle stegra över honom ! när han tillslut (efter många jävla satan) lyckas få på grimman så säger mats
- sara, öppna grinden är du snäll=)
jag öppnar grinden och mats börjar gå lungt med den galna hingsten och efter 2 m inser han att hästen tänker
stegra så mats tar satts och springer allt vad han kan (med hästen efter) in i stallet !! hahaha! sen skriker han
- faan det är dags att kastrera den här jävlen !!
haha! det var verkligen så sjukt att han insåg att hästen skulle stå på 2 ben och leva skit hus så istället springer han med den i full fart in i stallet ;) hahaha!! aa det var roligt !

nej nu ska jag åka till stallet och rida och höa..
får se om det blir nån prommenad för jag och jesper ikväll eller om
det blir för sent..

tingeling !! /SA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0